Model Huurovereenkomst Kantoorruimte
Uitgebreid contract voor de verhuur van kantoorruimtes die vallen onder artikel 7:230a BW. Dit model is geschikt voor de zakelijke verhuur van een werkplek, unit, etage of compleet kantoorpand.
Er zijn twee soorten zakelijke huurcontracten: voor winkels en bedrijfsruimtes (art. 290) en voor kantoren. Voor kantoorruimtes zijn geen wettelijke restricties met betrekking tot een minimale duur.
Wat moet je zelf invullen
Vul de gegevens van de huurder, huurprijs en huurperiode in. Neem het aantal vierkante meters en een omschrijving van de kantoorruimte op. Verder staan er afspraken in over periodieke huurverhoging.
Het is ook mogelijk om kosten in rekening te brengen voor het gebruik van aanvullende voorzieningen, zoals een parkeerplek.
Samenvatting
Bevat bepalingen over:
- Maandelijkse huur;
- Borg;
- Servicekosten;
- Vooraf of achteraf betalen;
- Bestemming van het bedrijf;
- Onderhoud en schoonmaak;
- Energielabel;
- Vloeroppervlak;
- Verlenging;
- Tussentijds opzeggen;
- Aansprakelijkheid, vergunningen en verzekeringen;
- Opzegging.
Context
Je gebruikt dit document in de volgende situatie:
Voor kantoorruimtes (artikel 230a) is in de wet is geen minimale huurtermijn opgenomen. Jullie zijn dus zelf vrij om een periode af te spreken.
Stel dat jullie een huurperiode van 1 jaar afspreken. Dan wordt die periode na afloop automatisch met 1 jaar verlengd, tenzij de huurovereenkomst kantoorruimte tijdig door één van de partijen is opgezegd. Let op: je bent verplicht om een opzegtermijn van minimaal 1 maand aan te houden.
P.T. –
Heel goed.
Patrick Simonis –
Snelle reactie en duidelijk antwoord.
J.M. van der Vloot –
Complete en nette website. Ik kom in de toekomst graag terug als ik nog een keer een overeenkomst nodig heb.