Reparatiekosten product
Je hebt een product gekocht dat kapot is/gaat. De leverancier wil dit niet kosteloos repareren. Je geeft aan dat je op grond van de wet eist dat het product kosteloos wordt gerepareerd. Als dat niet gebeurt, draai je de koop terug en vraag je jouw geld terug. Wij hebben in dit artikel uitgelegd bij wie je de reparatie kan opeisen.
Wat moet je zelf invullen
Je moet zelf invullen welk product je kocht en wanneer. Ook moet je duidelijk omschrijven wat het mankement is. Zoek ook goed uit waar je de brief heen moet sturen. Dat kan best lastig zijn, maar begin in principe bij de partij waar je het product hebt besteld.
Samenvatting
Bevat bepalingen over:
- Omschrijving product;
- Beroep op de wet om kosteloos te repareren;
- Aankondiging mogelijk ontbinden koop.
Context
Je gebruikt dit document in de volgende situatie:
Producten horen te werken en te voldoen aan wat je mag verwachten als je ze koopt. Blijken ze alsnog kapot te zijn, dan moet de leverancier of verkoper ze kosteloos terugnemen voor reparatie. Doet hij dat niet, dan kun je de koop ontbinden. Dan heb je recht op je geld terug.
Reviews
Er zijn nog geen reviews.