Getuigschrift

Getuigschrift

Home » Woordenboek » Getuigschrift
7.9

Betekenis Getuigschrift

Een getuigschrift is een document dat een werkgever opstelt op verzoek van een werknemer die uit dienst gaat. De werknemer heeft recht op dat getuigschrift. Het getuigschrift bevat in ieder geval de feitelijke gegevens van de arbeidshistorie bij de werkgever. Zo staat er in: duur arbeidsovereenkomst, aantal uur per week, aard van de aanstelling.

De werkgever kan een inhoudelijk oordeel geven over de wijze waarop de werknemer heeft gewerkt en/of over diens persoon. Dat is niet verplicht. Het is zeker niet gebruikelijk hier negatieve oordelen in op te nemen.

Het getuigschrift bevat de naam en functie van de opsteller en de manier waarop de kennis over de werknemer is vergaard. Mogelijk staat er een optie in om op te treden als referentie.

Het meervoud van Getuigschrift is getuigschriften.

Menu

0
Je winkelwagen