Brief aan Luchtvaartmaatschappij

 0,00 excl. btw

Als je vlucht is vertraagd, overgeboekt of geannuleerd heb je recht op een vergoeding voor kosten en schadevergoeding. Dit bedrag heb je onder voorwaarden recht op, dus gebruik deze brief om dat te claimen. Het is niet ingewikkeld en zo gedaan.

Update: gecontroleerd voor wet- en regelgeving 2024.

Slim en snel geregeld.

Gratis Brief aan Luchtvaartmaatschappij. Vul je e-mailadres in en download dit word-bestand.

Slim en snel geregeld.

Gratis Brief aan Luchtvaartmaatschappij. Vul je e-mailadres in en download dit word-bestand.

Slim en snel geregeld.

Gratis Brief aan Luchtvaartmaatschappij. Vul je e-mailadres in en download dit word-bestand.

Word-document

Eenvoudig invullen

Direct downloaden

Gelijk in je e-mail

Veilig betalen

Omschrijving

Vluchtvertraging of annulering

Op grond van Europese regels hebben passagiers goede bescherming bij problemen met hun vlucht. Bij een vertraging of annulering die een vertraging tot gevolg heeft van meer dan:

  • 2 uur heb je recht op de kosten van jouw verzorging;
  • 3 uur heb je ook recht op een vergoeding voor het wachten.

Er zijn enkele voorwaarden:

  • Een geldig ticket;
  • Een bevestigde boeking;
  • Je bent tijdig ingecheckt.

Op deze pagina van de Rijksoverheid vind je alle voorwaarden.

Vluchtoverboeking

Bij een overboeking van je vlucht die een vertraging tot gevolg heeft, heb je altijd recht op de kosten van jouw verzorging en een compensatievergoeding. De luchtvaartmaatschappij zal proberen onder de nog niet ingecheckte passagiers vrijwilligers te vinden die op een andere vlucht willen. Als ze die niet vinden gaan ze mensen niet toelaten op de vlucht. Je blijft natuurlijk recht hebben op vervoer naar je bestemming. Je kunt ook het geld terugvragen als vliegen geen zin meer heeft.

Wat moet je zelf invullen

Je moet zelf de gegevens van je vlucht invullen en bewijsstukken voor jouw kosten bijvoegen. Bij annulering of vertraging van vluchten hoef je niets aan te tonen, die worden al centraal geregistreerd.

Samenvatting

Bevat bepalingen over:

  • Vluchtgegevens;
  • Vertragingsgegevens;
  • Jouw gegevens.

Context

Je gebruikt dit document in de volgende situatie:
De hoogte is bepaald aan de hand van een vergoedingenoverzicht. Factoren zijn de reisafstand en de tijd die je vertraagd bent. De onkosten die je maakt moet je zelf bijhouden. Dus verzamel de bonnetjes alle de koffie, drogist, restaurant etc.

Je moet de brief altijd sturen aan de luchtvaartmaatschappij, ook al zat de vlucht in bijvoorbeeld een pakketreis. Er zijn veel organisaties die deze claims voor je willen doen. Zij doen dit op no cure no pay basis. Dat kunnen ze makkelijk aanbieden omdat de luchtvaartmaatschappij in principe altijd moet betalen. Dan kan je het geld voor het bureau beter zelf houden en onze modelbrief gebruiken.

Specificaties

Bestand Word-document
Soort Brief
Taal / Language Nederlands
Doelgroep Particulier , Zakelijk
Aantal 1 pagina

Reviews

Beoordelingen

Er zijn nog geen beoordelingen.

Wees de eerste om “Brief aan Luchtvaartmaatschappij” te beoordelen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Stel een vraag

Scholto Bos

“Als je vragen hebt, kun je mij gerust een bericht sturen.”

Vaak samen gekocht...