Weblog

Klacht over telefoonrekening?

Hoe kan ik klagen over mijn telefoonrekening?

Als eerste moet je dan een klacht indienen bij jouw aanbieder of provider over de hoogte van de factuur. Daarbij geef je aan waarom je vindt dat die te hoog is. Kom je er niet uit, dan kan je naar de geschillencommissie telecom.

Klacht indienen over een telefoonrekening

Door een fout in de telefoonrekening ben je het niet eens met de hoogte van de rekening. Meestal betaal je het bedrag echter via automatische incasso. Wat kan je dan doen tegen een te hoge telefoonrekening?

brief of contract

Als eerste moet je dan een klacht indienen bij jouw aanbieder of provider over de hoogte van de maandfactuur. Daarbij geef je aan waarom je vindt dat die te hoog is. Gebruik hiervoor onze gratis voorbeeldbrief klacht over te hoge telefoonrekening. Hierin staan alle belangrijke punten om een klacht zo goed mogelijk in te dienen bij de aanbieder.
We schreven ook over klachten bij een te hoge energierekening.

Algemene voorwaarden

Om een zo snel mogelijke klachtbehandeling te krijgen, is het raadzaam om de algemene voorwaarden van de aanbieder door te nemen. Daarin staan meestal regels over een interne klachtenregeling. Je vindt er hoe snel een klacht wordt behandeld. Er zijn soms regels hoe specifiek je de klacht moet omschrijven. Als jouw klacht inderdaad juist is, dan zal de aanbieder in de meeste gevallen jouw klacht behandelen en het teveel betaalde terugstorten.

Geschillencommissie Telecommunicatie

Logo Geschillencommissie

Ben je van mening dat de aanbieder jouw klacht onterecht niet heeft hersteld of onvoldoende heeft opgelost? Dan kan je nog besluiten om naar de speciale geschillencommissie voor deze branche te stappen: de Geschillencommissie Telecommunicatie.  Dit is een goedkoper en minder tijdrovend alternatief voor een procedure bij de rechter. De Geschillencommissie zal jouw klacht behandelen. Bij gegrondheid van de klacht bepaalt de commissie dat de aanbieder de telefoonrekening zal moeten aanpassen. Daarna moet het teveel betaalde bedrag teruggestort. Let wel op: om geen betalingsachterstand op te lopen is het verstandig om gewoon de automatische incasso door te laten gaan, ook terwijl je bezig bent met indiening van een klacht.

Terug naar overzicht