Winkelaankoop ongedaan maken
Deze brief gaat over de aankoop van een product in een winkel of showroom. Achteraf ben je hier ongelukkig mee en wilt het terugbrengen. De verkoper is overigens niet verplicht om aan jouw verzoek mee te werken.
Dat is iets anders dan de aankoop van een ondeugdelijk product. Dat wil je graag houden, maar is kapot. In dat geval stuur je deze ingebrekestelling waarin staat dat je het herstelt wilt zien of een vervanging wilt hebben.
Bij een aankoop in een fysieke winkel heb je geen bedenktijd. Bij een koop via internet geldt dat je een product terug kunt sturen. Hiervoor geldt wel een retourtermijn. Als je dan je geld niet terug krijgt, kun je deze brief downloaden.
Wat moet je zelf invullen
Vul de gegevens van het product in en eventueel de reden dat je het terug wilt brengen. In deze brief informeer je naar de mogelijkheden.
Samenvatting
Bevat bepalingen over:
- Aanschafdatum;
- Omschrijving product;
- Reden (niet verplicht);
- Voorstel teruggave.
Context
Je gebruikt dit document in de volgende situatie:
Als je als consument bij nader inzien niet tevreden bent over een product kun je proberen dat terug te brengen. Het liefst wil je je geld terug of anders een tegoedbon.
Je wilt de aankoop ongedaan maken en de koopovereenkomst ontbinden. Het kan zijn dat het product nog niet geleverd is en je de levering dus af wilt zeggen. Je moet je realiseren dat de koop tot stand kwam toen je het kocht en niet op het moment van levering.
Beoordelingen
Er zijn nog geen beoordelingen.