Overlijden werknemer
Je bent nabestaande van iemand die onlangs overleden is. De werkgever moet je daar formeel van op de hoogte stellen. Het klinkt misschien vreemd, maar een arbeidsovereenkomst wordt beëindigd bij het overlijden van de werknemer. Daarmee is de kous nog niet af. Er kunnen nog financiële en andere zaken open staan. Je verzoekt betaling van het laatste loon, vakantiegeld, vakantiedagen en de wettelijke overlijdensuitkering.
Wat moet je zelf invullen
De gegevens van de werkgever en van de overledene. Het is verstandig om een kopie van een overlijdensakte en, als je die hebt, een verklaring van erfrecht bij te voegen.
Samenvatting
Bevat bepalingen over:
- Uitbetalen verschuldigd loon;
- Uitbetalen overlijdensuitkering.
Context
Je gebruikt dit document in de volgende situatie:
Na het overlijden van een werknemer hebben nabestaanden wettelijk recht op een uitkering van de werkgever. Deze is minimaal gelijk aan een maandloon. Deze uitkering maakt geen deel uit van de erfenis. De uitkering kan in de CAO hoger zijn afgesproken. In sommige gevallen zal de uitkering worden betaald via een verzekering. Er is nog veel (juridische) discussie over de vraag of je wel recht hebt op uitbetaling van de niet opgenomen vakantiedagen, maar je kunt er in ieder geval om vragen.
Beoordelingen
Er zijn nog geen beoordelingen.