Klacht ziekenhuis of zorginstelling
Je bent niet goed behandeld in een ziekenhuis of andere zorginstelling. Met deze brief dien je een formele klacht in. Die kan gaan over de persoonlijke of medische behandeling. De meeste grote instellingen in de gezondheidszorg hebben een eigen klachtencommissie.
Wat moet je zelf invullen
Omschrijf de klacht en de persoon over wie je klaagt. Je kunt het adres waar je de klacht in eerste instantie moet indienen vinden op de website van de instelling.
Samenvatting
Bevat bepalingen over:
- Aard van de klacht;
- Periode van behandeling;
- Termijn.
Context
Je gebruikt dit document in de volgende situatie:
Niet ieder contact in een ziekenhuis of andere zorginstelling loopt even soepel. Dat kan gaan over de medische behandeling of de persoonlijke behandeling. Je kunt klagen bij de betreffende instellingen, die heeft meestal een klachtenfunctionaris of commissie. Pas daarna kun je klagen bij de inspectie voor de gezondheidszorg.
Klagen staat los van de vraag of je ook een schadevergoeding wilt vragen. Dat doe je door de zorginstelling aansprakelijk te stellen. Dat is een juridische procedure. In dat geval kun je naar de geschillencommissie zorg. Dit is een onafhankelijke organisatie die vaak een goed alternatief voor een gang naar de rechter.
Beoordelingen
Er zijn nog geen beoordelingen.