Ongedaan maken winkelaankoop
Bij een koop in een fysieke winkel is geen bedenktijd. Bij een koop via internet geldt dat je een product kan terugsturen. Als je dan je geld niet terug krijgt, heb je deze brief nodig.
Deze brief gaat over de koop in een ouderwetse winkel of showroom. Je bent achteraf ontevreden of ongelukkig met je aankoop en wilt deze terugbrengen. De leverancier is niet verplicht mee te werken. Dat is iets anders dan een koop van een ondeugdelijk product. Dat wil je wel hebben, maar jouw exemplaar is kapot. Dan stuur je deze ingebrekestelling waarin staat dat je de zaak herstelt wilt zien.
Wat moet je zelf invullen
De gegevens van de koop en eventueel de reden dat je het product terug wilt brengen. Je vraagt per brief hiernaar en naar mogelijkheden jouw geld terug te krijgen of een tegoedbon.
Samenvatting
Bevat bepalingen over:
- Aanschafdatum;
- Omschrijving product;
- Reden onvrede;
- Teruggave voorstel.
Context
Je gebruikt dit document in de volgende situatie:
Indien je bij nader inzien als consument niet tevreden bent over een product kun je proberen dat terug te brengen. Je wilt het liefst geld terug en anders een tegoedbon.
Je wilt de koop ongedaan maken en het koopcontract ontbinden. Het kan zijn dat het product nog niet aan jou geleverd is en je dus de levering wilt afzeggen. Je moet je realiseren dat de koop tot stand kwam toen je het product bestelde en niet op het moment dat het geleverd wordt.
Reviews
Er zijn nog geen reviews.