Privacyreglement AVG
Als bedrijf of organisatie verzamel en bewaar je veel privacygevoelige informatie. Het betreft persoonsgegevens van klanten, prospects en medewerkers. Onze privacyreglementen geven inzicht voor iedere betrokkene welke gegevens dat zijn. Ook geef je duidelijk aan waarvoor je de gegevens nodig hebt. Je geeft aan met wie je ze mogelijk gaat delen. Er is duidelijk voor jouw klanten en personeel welke rechten ze hebben. Hiermee voldoe je aan de privacyrichtlijnen.
Wat moet je zelf invullen
Je moet de naam van je organisatie invullen. Er zijn diverse onderdelen die je mogelijk kan schrappen. Ook moet je kijken met wie je de informatie deelt. In het model staan de meest voorkomende partijen. Het kan zijn dat jullie ook nog met anderen delen. Aan het einde vul je de gegevens van de functionaris gegevensbescherming in.
Samenvatting
Bevat bepalingen over:
- Opsomming soorten persoonsgegevens;
- Redenen van verzameling;
- Toestemming;
- Beveiliging data;
- Duur;
- Partijen waarmee gedeeld wordt;
- Rechten van de klant/medewerker;
- Wijzigingen en contact.
Context
Met de invoering van de AVG moeten alle organisaties zich realiseren dat zij persoonsgegevens opslaan van klanten en personeel. Belangrijk uitgangspunt in de privacyregelgeving is openheid en verklaren. Met onze reglementen geef je intern en extern inzicht in wat er verzameld is en waarom.
R. Haaksman –
Duidelijk reglement die je ook als checklist kunt gebruiken om vast te stellen of je nog maatregelen in je eigen organisatie moet nemen.